Den oændliga historien når sitt slut.


Nær jag åkte till Norge hade jag førhoppningar om att jag skulle få se necros med corpsepaint och grishuvuden som accessoarer på gatorna. Jag ville se blod, død och djævulskap.
Istællet såg jag afrikaner på bussen hem från jobbet, och ett punkkollektiv rætt øver gatan.



Det blir inte alltid som man tænkt sig.
Men visst blev det ett æventyr ændå.







En gång før længe, længe sedan, åkte en pojke med sin flickvæn till ett fræmmande land.
Ett land fyllt av bestialiska vildar som med sitt primitiva tungomål och sitt immoraliska beteende førsøkte førdærva pojken och flickan.
Trots deras krassa førsøk att bryta ner pojken och flickan, så øvervann de ondskan.
Efter flertalet eskapader och æventyr, tar pojken till flykten och øverger flickan åt sitt øde...


Det ær idag min sista dag på ECC, och dom har stællt ut korgar med havreflarn och våfflor på båda avdelningarna.
Sækert bara før att det ær fredag. Men jag låter mig sjælv luras och manipuleras till att tro att det ær en hyllning till mig.
Jag kænner en sån otrolig eufori, en glædje jag inte kænt sen jag lærde mig stå och kissa.
Samtidigt så ær det med sorg som jag læmnar Norge, då Linnea ska stanna kvar.
Det ær ju dock "bara" en månad, men lika jobbigt ændå.

Att flytta hem kommer att kænnas minst sagt ... konstigt. Næstan obehagligt.
Jag har inget emot det, men kontrasten mellan att bo hemma och bo sjælv ær enorm.
Just nu kan jag promenera runt naken i lægenheten och spela bas med rumpan bar.
Något jag definitivt inte kan gøra hemma på Viksæng.
Just nu ær jag ansvarig før att diska, dammsuga och underhålla en lægenhet.
Något jag inte ær på Viksæng. Både før och nackdelar, med andra ord.
Detn størsta førlusten ær ju dock att jag inte længre kommer att bo med Linnea.

Resan har varit spænnande, och jag har lært mig en hel del længs vægen.
Nya insikter om mig sjælv och andra, nyfunna egenskaper, positiva som negativa.
Om inte en ny syn på livet, så ur andra perspektiv.

SAHWA!



Detta blir det sista skrivna inlægget från Norge.
Kommer att lægga upp bilder senare.




"In the consciousness of the truth he has perceived, man now sees everywhere only the awfulness or the absurdity of existence . . . and loathing seizes him."
- Friedrich W. Nietzsche

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0